3200 GT

Zoek je een bepaald auto gerelateerd onderdeel plaats dan hier een gezocht advertentie

3200 GT

Berichtdoor markfe » vr 05 jan 2018, 17:05

Ik op zoek naar naar een 3200GT voor erbij: door het geluid, de looks en het rijden ben ik verkocht blush1
De laatste paar weken zijn er achter al twee net voor mijn neus weggekaapt:
eentje uit Girona (Spanje) met 50k km incl historie voor 22500 & en eentje uit Nederland met 107000 voor 19500

Nu heb ik er weer eentje gevonden met weinig km, maar overgespoten in een andere kleur en er missen wat onderdelen:
https://www.autoscout24.at/angebote/-21 ... AF-SM-TL-S
overspuiten zou een optie zijn, maar 8,5 jaar stilstaan is ook vragen om duur onderhoud..

ZIjn er bij jullie nog exemplaren bekekend die niet op de bekende fora te koop staan?
markfe

Re: 3200 GT

Berichtdoor PeterM » vr 05 jan 2018, 17:33

Blijkbaar heb je er al veel bekeken. Ben benieuwd wat je criteria zijn. Iedereen wil natuurlijk een auto onder de ton-km voor minder dan 20k.... maar dat zal best lastig worden. Wat je zult zien of al hebt gezien is dat lage km standen geld kosten. Terwijl het misschien niet eens het beste aanbod is - auto's worden niet beter van veel stilstaan.

Een lage km stand voor wènugh voelt natuurlijk als de hoofdprijs maar is steeds zeldzamer bij deze auto. Dus misschien kun je eens kijken naar een auto met wat meer km maar wel uit een betrouwbare bron, met een bekende onderhoudshistorie en een leverancier die niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid. Particulieren geven meestal geen garantie, dat kunnen ze ook niet.

Bijvoorbeeld: bij Franco Auto in Kwintsheul staan er twee te koop. Heb je die gezien? Eentje met een vraagprijs van 23k en één van 29k.
Laatst bijgewerkt door PeterM op vr 05 jan 2018, 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor MaseratiTeun » vr 05 jan 2018, 17:34

MaseratiTeun

Berichtdoor PeterM » vr 05 jan 2018, 17:36

Dat zèg ik - Franco winks
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Integrale » vr 05 jan 2018, 19:39

Ik heb er nog een te koop staan, handgeschakeld en met 71.000 km.
Hij staat (wegens geen haast) al een tijdje bij mijn garage in Breukelen in de showroom.
Het betreft de ex-Treets ex-Jos Red Racing 3200 waar inmiddels weer het een en ander aan is verbeterd.
Ik neig tegenwoordig toch weer meer naar eentje uit de Biturbo periode.

Hier wat foto's in een oud draadje:

viewtopic.php?f=18&t=2194&hilit=3200+jos#p63474

Prijsidee is € 22.000.

Cheers en een succesvolle zoektocht gewenst,

Marc
Integrale

Berichtdoor markfe » vr 05 jan 2018, 21:33

Ik wissel regelmatig van auto's & ik weet uit ervaring dat dit soort auto's straks heel lastig te verkopen zijn met km standen hoger dan 100-150k, daarom zoek ik iets met een wat lagere km stand. Als de standaard zaken als gasklephuis/gaspadeel modificatie, uitlaat, distributieketting etc maar in orde zijn dan neem ik de gok :-)

@PeterM: ik heb er inderdaad reeds een aantal bekeken (sommigen zijn echt dramatisch slecht....) en bij een tweetal was ik te laat...

@Marc die ziet er zeker niet verkeerd uit 2thumbs
ik heb een aantal vragen:
-Welke dempers zitten eronder? hoe is de toestand van deze?
-handgeschakeld: hoe is de koppeling?
Een bevriende garagist van me heeft laatst een 4200 koppeling vervangen, dat is een relatief prijzig grapje.
-gasklephuis/gaspedaal modificatie?
-distributieriem: wanneer is deze vervangen?
-grote/kleine beurt gehad: wanneer ?
markfe

Berichtdoor PeterM » vr 05 jan 2018, 21:56

Ik zeg niet dat een 3200 koppeling gratis is - het is een normale koppeling - maar het is een ander verhaal dan de 4200.
Die hebben de "cambiocorsa" bak met een automatische koppeling die slijtage gevoelig is en bij vervanging flink geld kost. Heel andere techniek, niet te vergelijken met de 3200.
Check anders even de "factsheet" van de 3200 - daar kom je de kwetsbaarheden wel tegen - zoals het risico op "end float" bij de handbakken.
Factsheet 3200
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Integrale » vr 05 jan 2018, 22:59

Hallo,
In antwoord op je vragen:

Voor zover ik weet zitten er de standaard dempers onder, deze zijn in goede staat.

De koppeling is uitstekend en het is (na even wennen, 't blijft een dame) plezierig schakelen.

Gasklephuis is in juni 2015 door Franco vervangen, gaspedaal is niet gemodificeerd.

Distributie is tegelijk met een zeer grote beurt in mei 2015 vervangen en tikt dus binnenkort wel de drie jaar aan.

Daarna alleen nog wat klein onderhoud gehad, ik heb er sindsdien maar een paar (letterlijk) duizend km mee gereden.
Dat lag niet aan de auto maar aan mij helaas.
In die periode heeft de 3200 overigens ook een uitgebreide professionele poetsbeurt gehad bij Eastcorner in Huizen.

Het onderhoud vanaf het verblijf in NL is gedocumenteerd, inclusief een revisie door Franco vanwege uit de hand gelopen
end float problemen (ondanks diverse waarschuwingen daarvoor van F op de onderhoudsnota's). Dat issue is dus al onderhanden geweest.

Tja, wat kan ik verder nog van zeggen. 't Is een mooie dame in zeer goede staat.
Leuk en handig is dat Treets er destijds een Becker Cascade met BT en een iPod aansluiting in heeft gezet.
En ik heb die hopeloze lekkebandenspuitbusellende vervangen door een complete reservewielset met originele thuiskomer.
Eind januari krijgt de 3200 weer een nieuwe APK.

Cheers,
Marc
Integrale

Berichtdoor Boomerang » za 06 jan 2018, 11:37

Er zijn al veel verstandige dingen gezegd.
In de markt zie je al wat langer, dat een 3200GTA (automaat dus) in goede toestand en met een km stand beneden de 100.000, eerder te vinden is aan de andere kant van de 25.000 euro, dan er onder.
Als je een handbak geen probleem of zelfs te prefereren vindt, zou ik de auto van Integrale dus zeker gaan bekijken.

Wat je schrijft over de verkoopkansen van een Maserati met km standen boven de 150.000, geloof ik ook.
Dat wordt heel moeilijk, hoe goed en perfect onderhouden die auto's soms ook zijn.

Al wat langer kan je zien dat zich een schifting aan het aftekenen is bij de 3200GT.
De "pauperbakken" blijven/worden goedkoop, de echt goede exemplaren schuiven langzaam maar zeker richting de 30k.
De heel mooie auto's gaan er ook al ver overheen.
(in dat licht bezien is de zwarte 3200 bij Franco scherp geprijsd)

Maar je schrijft "Ik wissel regelmatig van auto's".
Moet je wel een 3200 kopen, als de kans groot is dat je er bv over een jaartje weer van af wilt.....
Deze auto's vragen namelijk best wel wat commitment en geduld van de eigenaar.
Het blijven diva's.
En van een extra eigenaar, die de auto maar een korte tijd heeft gehad, wordt een volgende koper meestal ook niet blij.

Misschien is dit nog iets om mee te nemen in je overwegingen.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 06 jan 2018, 13:36

Boomerang schreef: (....) Maar je schrijft "Ik wissel regelmatig van auto's".
Moet je wel een 3200 kopen, als de kans groot is dat je er bv over een jaartje weer van af wilt.....
Deze auto's vragen namelijk best wel wat commitment en geduld van de eigenaar.
Het blijven diva's (...)

Amen.
Ik ken er nu twee van redelijk dichtbij en kan alleen maar zeggen dat je gelijk hebt. Een QPIV is niet de makkelijkste, maar de 3200 kent ook zijn / haar "verrassingen". Incasseringsvermogen en geduld zijn belangrijke karaktereigenschappen crybaby .
Als je valt voor het model maar meer degelijkheid zoekt (en kan leven met die achterlichten lachert ), kijk dan ook eens bij de 4200. Ben je ook nog goedkoper uit!
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Volgende

Keer terug naar Maserati's en onderdelen te koop gevraagd