Alfa Romeo Giulia

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Alfa Romeo Giulia

Berichtdoor stijn » do 21 feb 2019, 11:57

laatst op de radio een heel gesprek over Alfa;"waarom zie je er niet meer op de weg?" Het antwoord was: "waar is de dichtstbijzijnde dealer?". En toen was het stil, want hoe veel dealers zijn er eigenlijk nog over....
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Danny » do 21 feb 2019, 22:11

Maar ja, waar is de dichtstbijzijnde Tesla dealer?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Marten » vr 22 feb 2019, 22:21

Ja, dat hangt af van waar je woont..

Ik denk dat al die wisselingen van importeur (en het faillissement van 1 ervan), het onderbrengen bij volumemerken als een soort showroomvulling en het magere modellenaanbod allemaal bij elkaar de boel niet heeft geholpen.

Dan de 159, persoonlijk vind ik het 1 van de betere Alfa's, maar dat gedoe met die GM blokken, de slechte introductie en het enorme prijsverschil met de 156. Het uitblijven van een opvolger van de 164, waardoor veel klanten overstapten en niet meer terug kwamen voor de 166.

Niet zo goed geregeld en zo is het merk langzaam afgebroken. De matige energielabels helpen in ons land ook niet, dan kan je wel met kleinere motorblokjes gaan werken maar ja, een Giulia met bv een 1.4 turbo daar zou ik niet heel blij van worden.

Gewoon zonde en tijd voor een goede marketing en goed beleid qua dealers met niet iedere keer wisselingen waardoor geen hond meer Alfa dealer wil worden. Je investeert en voordat je het weet heb je met je contract ook al de opzegging op de mat liggen.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor stijn » wo 27 feb 2019, 10:39

Tesla dealers, tsja, ik denk dat Tesla een soort van Apple is; hip, en wannahave.
Bovendien waanzinnig spotgoedkoop als je de juiste aftrekposten kon toepassen.
En zoals Marten zegt heeft Alfa helaas een niet echt consistent beleid gevoerd. jammer, want wat kan dat toch een hip en begerenswaardig merk zijn.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » do 07 maart 2019, 03:09

Mijn ex-Lancia dealer in Heemstede heeft nu naast Fiat, die hij al had, per 1 januari erbij gekregen het dealerschap van Alfa Romeo, Jeep en Abarth voor Haarlem e.o. Fiat is daarbij nog maar een schim van wat het ooit was. Alleen de 500 doet het nog vrij goed, maar het merendeel wordt in de private lease gekocht waar niets mee te verdienen valt. De Tipo is best een leuke auto voor het geld dat hij elders kost. Maar in Nederland veel te duur vanwege het ongunstige energielabel.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Michele » do 14 maart 2019, 23:09

Tipo is in Italië vanaf pakweg 15K en een beetje te verkrijgen, in NL 10K meer hamersmiley hamersmiley hamersmiley
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Boomerang » vr 15 maart 2019, 22:47

Ondertussen is de Giulia nog steeds een geheimtip.
Perfecte sportsedan, nul problemen, onverwacht solide.
Top ding.
En toch geen groot succes in de markt.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 17 maart 2019, 13:54

Je ziet ze gelukkig wat vaker nu. Stoere auto die ook door de "kenners" hoog wordt gewaardeerd. Sprak onlangs nog Stephan Lenior (Squadra Tuning) - ook helemaal weg van dat onderstel.
Zo zonde dat er geen "normale" versie met 6 cilinder motor is - heeft iemand al eens geprobeerd er een mooie Busso in te lepelen? Ik weet het , voor het vermogen hoeft je het niet te doen, alleen voor het geluid Happy5
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 18 maart 2019, 10:43

Boomerang schreef:Ondertussen is de Giulia nog steeds een geheimtip.
Perfecte sportsedan, nul problemen, onverwacht solide.
Top ding.
En toch geen groot succes in de markt.

we hebben de onze (een Veloce benzine) nog maar een maand en hoewel we er eigenlijk nog maar amper mee gereden hebben, kan ik dat alleen maar beamen
wat een aangename wagen om mee te rijden 2thumbs, mooi ook (ik denk dat we de mooiste auto van onze straat hebben Tssk5 ), vertrouwenwekkend
als je aan het stuur zit
er zijn wel wat minpuntjes (opbergvakken zijn een drama als je een Saab gewoon bent) en Android hebben we nog niet aan de praat gekregen (maar dat kan ook aan ons liggen blush1 )
't is ook nog wat wennen aan de automaat (eerste dergelijke transmissie voor ons) maar hij werkt wel erg aangenaam
bijna lente, zodat we hem (of haar ?) eens echt de sporen kunnen geven (inrijperiode is nog bezig al is dat volgens de dealer overbodig geworden maar met het vochtige / frisse weer van de voorbije weken en de erop gemonteerde zomerbanden deed ik het liever toch rustig aan)

ben er nog niet uit of we iets aan het uitlaatgeluid gaan laten doen ; aanvankelijk vond ik hem wat vreemd klinken, meer 'dieselachtig' (en zo rijdt 'ie eigenlijk ook wel een beetje met een relatief vlakke koppelcurve) maar intussen ben ik er wel al aan gewoon geraakt
Laatst bijgewerkt door Momus op ma 18 maart 2019, 18:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Momus
Donateur

Berichtdoor Boomerang » ma 18 maart 2019, 16:48

Android?
Geen idee, dat soort dingen boeit me heel weinig.
Onze Giulia met Squadra software voelt alleen “vlak” in de eco stand.
Vooral in de Dynamic stand is ie zeker niet vlak meer en merk je vanaf 2400 toeren een enorme duw die dan wel behoorlijk gelijkmatig blijft tot aan max rpm.
Veloce heeft iets langere eindreductie, tempert de dynamiek ook weer iets.
Uitlaatgeluid valt weinig aan te verbeteren vrees ik.
Hier en daar lees je over modificaties, maar luider is wat mij betreft niet meteen mooier.
Bovendien komt er al snel een holle klank bij, die ik iig niet ambieer.
Grootste probleem is het ontbreken van twee cilinders.
En de vooral in koude toestand rumoerige electro-hydraulische klepbediening.
Om de emissies zo snel mogelijk op orde te krijgen, passen ze koud een tamelijk debiele timing toe, waardoor het een beetje klinkt als een diesel.
Bmw heeft dat precies zo bij hun nieuwste motoren.
Trouwens, ook de QV klinkt niet heel mooi vind ik.
Zal wel aan die 90 graden blokhoek liggen.
De 60 graden Busso in de 166 had wél een fantastisch geluid iig.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café