Alfa Romeo Giulia

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Alfa Romeo Giulia

Berichtdoor Marten » ma 18 maart 2019, 20:02

90 graden is meer een V8 blokhoek. Volvo heeft destijds in de XC 90 de door Yamaha gebouwde V8 met 60 graden blokhoek de krukas een verzet van 30 graden gegeven zodat het klonk als een Amerikaanse V8, anders zou het aan de andere kant van de oceaan niet "aanslaan".
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Grande Punto
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 18 maart 2019, 21:15

Boomerang schreef: (…) De 60 graden Busso in de 166 had wél een fantastisch geluid iig.

Weet ik … rolleyes Hoor het nog iedere dag, gedurende 100km Happy5 . Met 1:9,5 is het verbruik niet meer van deze tijd, maar ik doe het ervoor. Hou ze op de weg!

Na een jaar met heel veel storingen heeft Jeroen (inderdaad .. dezelfde die ook mijn QP heeft gedaan) vorig jaar oktober het blok onderhanden genomen. Distributie gewisseld, lagerwerk vernieuwd, kop opnieuw gevlakt, twee nokkenassen vervangen, allerlei pakkingen en afdichtingen vernieuwd, koppeling vervangen en alles goed schoongemaakt en afgesteld. Zuigers en bussen waren nog prima - niet gek na zowat drie ton!

In een tweede actie heeft Marco van de lokale garage ook de veren en dempers vervangen door een Eibach /Bilstiein combi. Het resultaat is aan de harde kant, maar ik doe het ermee.

Sindsdien al weer ruim 10k gereden. Ik klop het af, maar tot dusver geen technische malheur gehad.
Als je het interessant vindt: op het 166 forum staat een fotoverslag: Motorproject
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor martinws » wo 20 maart 2019, 10:42

Mwah, niet meer van deze tijd? Mijn nieuwe Audi rijdt ook 1:10 en dat voor een 1.8 vierpitter...vind het niet meevallen in elk geval.

PeterM schreef:
Boomerang schreef: (…) De 60 graden Busso in de 166 had wél een fantastisch geluid iig.

Weet ik … rolleyes Hoor het nog iedere dag, gedurende 100km Happy5 . Met 1:9,5 is het verbruik niet meer van deze tijd, maar ik doe het ervoor. Hou ze op de weg!

Na een jaar met heel veel storingen heeft Jeroen (inderdaad .. dezelfde die ook mijn QP heeft gedaan) vorig jaar oktober het blok onderhanden genomen. Distributie gewisseld, lagerwerk vernieuwd, kop opnieuw gevlakt, twee nokkenassen vervangen, allerlei pakkingen en afdichtingen vernieuwd, koppeling vervangen en alles goed schoongemaakt en afgesteld. Zuigers en bussen waren nog prima - niet gek na zowat drie ton!

In een tweede actie heeft Marco van de lokale garage ook de veren en dempers vervangen door een Eibach /Bilstiein combi. Het resultaat is aan de harde kant, maar ik doe het ermee.

Sindsdien al weer ruim 10k gereden. Ik klop het af, maar tot dusver geen technische malheur gehad.
Als je het interessant vindt: op het 166 forum staat een fotoverslag: Motorproject
Audi A6 Avant 1.8TFSI Black edition
martinws

Berichtdoor duetto » za 27 apr 2019, 18:28

Boomerang schreef:Android?
Geen idee, dat soort dingen boeit me heel weinig.
Onze Giulia met Squadra software voelt alleen “vlak” in de eco stand.
Vooral in de Dynamic stand is ie zeker niet vlak meer en merk je vanaf 2400 toeren een enorme duw die dan wel behoorlijk gelijkmatig blijft tot aan max rpm.
Veloce heeft iets langere eindreductie, tempert de dynamiek ook weer iets.
Uitlaatgeluid valt weinig aan te verbeteren vrees ik.
Hier en daar lees je over modificaties, maar luider is wat mij betreft niet meteen mooier.
Bovendien komt er al snel een holle klank bij, die ik iig niet ambieer.
Grootste probleem is het ontbreken van twee cilinders.
En de vooral in koude toestand rumoerige electro-hydraulische klepbediening.
Om de emissies zo snel mogelijk op orde te krijgen, passen ze koud een tamelijk debiele timing toe, waardoor het een beetje klinkt als een diesel.
Bmw heeft dat precies zo bij hun nieuwste motoren.
Trouwens, ook de QV klinkt niet heel mooi vind ik.
Zal wel aan die 90 graden blokhoek liggen.
De 60 graden Busso in de 166 had wél een fantastisch geluid iig.

Het geluid van de QV haalt het inderdaad niet bij dat van de Granturismo (maar is wel een stuk wilder dan dat van de viercilinders). Wij hebben sinds de laatste beurt een knopje onder het dashboard van de Stelvio waarmee je de uitlaat ook kunt openzetten wanneer je niet in de Race-modus rijdt; wel het geluid, maar niet het risico om bij een paar druppels regen meteen in de vangrail te eindigen. Verder heeft mijn dochter na lang proberen haar Android-telefoon aan de Stelvio weten te koppelen, dus het moet wel kunnen (maar is waarschijnlijk een generatie-dingetje).
duetto
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 29 apr 2019, 13:51

beknopt enkele plus- en minpunten tot nu toe (maar we hebben de wagen nu 2,5 maanden en nog steeds nog geen 1000 km op de teller...)
eigenlijk nog maar 1 redelijk lange rit mee gemaakt

in ieder geval, het is een plezier om ermee te rijden
pro :
- wat een stabiliteit in (lange) bochten ; de auto rijdt als op rails en je voelt amper het verschil tussen een lange snelwegbocht tegen 120 nemen of diezelfde bocht tegen 150. Hij kan dat probleemloos aan ; ik heb de grens nog niet opgezocht en ben ook niet van plan dat te doen, daarvoor zijn mijn stuurmanskunsten te beperkt en zou wellicht tot schade lijden
- de sportzetels zitten ook erg aangenaam
- tegen m'n verwachtingen in : het motorgeluid als je hoog in de toeren gaat (dus als je zelf schakelt, in Dynamic-modus). Er zijn uiteraard auto's die beter zullen klinken maar ik heb nu toch veel minder de behoefte om een andere uitlaat te laten plaatsen
- het design van de carrosserie. Toen de auto uitkwam, was ik toch enigszins teleurgesteld toen ik de foto's zag omdat hij toch veel trekken van de 3-reeks had, maar als je erbij staat, valt het toch op dat het een verdomd mooie auto is.
- het verbruik valt me totnogtoe ook niet tegen hoewel de benzineversie bij velen toch als vrij dorstig geboekstaafd staat. Wellicht klopt dat ook als je veel stadstrajecten aflegt.
- ik heb al veel krltiek gelezen over het GPS-systeem maar wij kunnen daar voorlopig nog niet over klagen.
- het dashbord vind ik nog steeds erg geslaagd en het is geen straf om er de hele tijd op te moeten kijken.

contra :
- de koffer is niet praktisch,
- erg weinig opbergruimte voorin (zeker in de deuren),
- alle rijhulp die de auto heeft, mij best maar al die piepjes die erbij horen en bovendien vrij luid, ook al heb je het minimumniveau ingesteld. Ik word er bijna horendol van en soms vraag je je bovendien af welk signaal weeral waarop wijst.
- Android nog niet aan de praat gekregen, maar dat ligt wellicht aan m'n gsm en is ook niet primordiaal,
* het probleem is intussen opgelost. Voor wie het nodig heeft, kan deze webpagina goed van pas komen : https://www.androidplanet.nl/tips/andro ... ownloaden/
- gordelhoogte is niet instelbaar en wij verschillen nogal in grootte maar de vriendin heeft er tot nu toe nog niet over geklaagd.
- wat ik ook betreur : dat er geen cd-speler meer in de auto aanwezig is. Da's niet eigen aan dit model uiteraard, meer een algemene trend maar ik beluister toch liever een van m'n cd's ipv alles nu te beginnen opnemen op usb-stick
Momus
Donateur

Vorige

Keer terug naar MC Café