lqpl's Ghibli Open Cup

Post hier jouw trots

Re: lqpl's Ghibli Open Cup

Berichtdoor lqpl » wo 30 mei 2018, 23:09

Ik wilde een paar reserve-voorwiellagers op de plank leggen. Dit is een Fiat/Lancia-onderdeel en wordt nog vaak aangeboden maar blijkt dan toch niet meer op voorraad te zijn. Prijzen van aangeboden lagers verschillen enorm. Na een tip van techno vond ik ze op Autoparti.it - levering alleen in Italië. Ik kreeg de verkeerde opgestuurd, namelijk zonder ABS-sensor. Toen begon het ge-email. Ik heb ervan genoten. Uiteindelijk worden de lagers opgehaald en krijg ik mijn geld terug, en kan ik de juiste lagers met sensor alsnog kopen.

(Vertaald vanuit het Italiaans door Google Translate dus het klinkt wat ruw)

- - - - - - - - - - - - - - -

lqpl:

LS,
Ik bestelde deze lagers (bestelnr. 10882605) van de website autoparti.it aangezien ze werden aangeduid met "met geïntegreerde ABS-sensor". Diegenen die mij hebben gestuurd, hebben echter geen ABS-sensoren. Ik controleerde opnieuw de site autoparti.it en toen ik op zoek ging naar "VKBA 3544" merk ik dat dit nog steeds dit onderdeel biedt met "met geïntegreerde ABS-sensor" aangegeven.
Ik wil het pakket retourneren (met 2 van deze lagers zonder abs). Bevestig dat ik het kan. Ik zou blij zijn om de lagers met ABS-sensoren te verkrijgen.
Laat me weten op welk adres ik het pakket moet terugsturen.

Autodoc: Wij informeren u dat wij de reserveonderdelen op onze kosten kunnen ophalen, nadat u de beveiligde bestelling alleen hebt betaald als de onderdelen niet zijn gemonteerd.
Alvorens verder te gaan met de vervanging, hebben we het chassisnummer nodig, of sturen we een kopie van het kentekenbewijs van het voertuig om nog meer compatibiliteitscontroles uit te voeren, zelfs in het geval van het nieuwe onderdeel, om het compatibele reserveonderdeel te vinden.

lqpl: Bedankt voor de hulp. Ik ontdekte dat ik lagers VKBA 3433 nodig heb. Deze zijn bijvoorbeeld: https://www.autoparti.it/optimal/7568012 <https://www.autoparti.it/optimal/7568012>.
De lagers zijn dezelfde als die zijn geleverd, maar deze zijn met de connector voor ABS.
Als u ze zou kunnen bezorgen, zou ik zeer tevreden zijn. Let op het prijsverschil.

Autodoc: met deze e-mail informeren wij u dat:
de bouwers maken belangrijke wijzigingen voor hetzelfde automodel van het ene productiejaar naar het andere of zelfs van de ene maand naar de andere.
Daarom is het voor een nauwkeurige verificatie van de compatibiliteit van de vereiste reserveonderdelen met uw auto noodzakelijk om de volgende gegevens te vermelden:
- Merk
- Model
- Maand en jaar van productie
- verplaatsing
- Vermogen in kw / cv
- Chassisnummer (onder de kop "E" van het boekje)
Wij informeren u dat alle hierboven gevraagde gegevens absoluut noodzakelijk zijn en we vragen u vriendelijk om maximale precisie.
Als alternatief kunt u ons een foto van het kentekenbewijs sturen of ons de originele code (s) van het (de) reserveonderdeel (onderdelen) bezorgen. U kunt de code (s) rechtstreeks op het (de) reserveonderdeel (en) vinden of bij een dealerbedrijf.

lqpl: Het is voor een Maserati Ghibli Open Cup uit 1995.
Frame # ZAM336B00 * 00361215 *
Maserati # onderdeel 377200373
Laten we kijken wat er uit komt.

Autodoc: stuur ons een kopie van het kentekenbewijs van het voertuig naar het bedrag dat we nodig hebben voor het invullen van de voertuiggegevens om u het juiste onderdeel te sturen.

lqpl: Het kenteken bestaat niet. Het is een raceauto, nooit gekentekend.
Het onderdeel is op meerdere auto's gemonteerd, waaronder Lancia, Maserati Ghibli GT. Het is het SKF-nummer dat ik eerder noemde.
Bespaar de moeite.

Autodoc: wij informeren u dat volgens het originele nummer dat heeft gezorgd dat het reserveonderdeel compatibel is.
We hebben volledige autogegevens nodig:
Vermogen KW
CV vermogen
Motor code

lqpl: De auto heeft niet de originele motor. Het werd 15 jaar geleden vervangen door de Maserati-motor die in een raceboot werd gebruikt voor een snelheidsrecord (de Primatist). De motor is gebouwd door de Maserati-fabriek. Oorspronkelijk was de motor van de Ghibli Open Cup een 2-liter tweeliter V6-turbomotor met 320 pk (235 kW). Deze motor was ook anders dan de standaard Ghibli-specificaties (met 306 pk).
Ik hoop dat het genoeg informatie heeft over de auto om de lagers te vinden.

Autodoc: we informeren u dat het originele onderdeel dat u hebt besteld compatibel is, stuur ons de foto's van de reserveonderdelen als u ook de gedemonteerde onderdelen hebt om het reserveonderdeel te vinden dat compatibel is met uw auto. Geen frame of nummer van het motornummer en moeilijk te traceren onderdelen van zijn auto, als hij ons de foto's van het nieuwe onderdeel en de oude vervanging kan sturen, naast misschien een oplossing die we vinden.

lqpl: De lagers zitten nog steeds in de auto en ik zal ze alleen verwijderen als ik de nieuwe heb. Maar om het probleem op te lossen: een vriend van mij met dezelfde auto in een straatversie gaf me zijn chassisnummer: ZAM336B00 * PB360624 *. Model 1994 met 2 liter V6-motor op 306 pk. Ik denk dat u nu de informatie heeft die u nodig heeft om het onderdeel te vinden.

Autodoc: We informeren u dat we de koerier om 08.06.18 hebben gevraagd om het terughalen van reserveonderdelen.
Zodra we de bevestiging hebben dat er contact met de vervangende en teruggestuurde opslagruimte zal worden opgenomen voor de teruggave van de som.
Om veel onderzoek te doen, zijn we terug gegaan naar de originele code die compatibel is met de hierboven genoemde auto's, we vonden ook de vervanging compatibel met de ABS die me nodig hadden, ik bevestig de link:
https://www.auto-doc.it/lnk-1689810 optimaal

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Enfin dat was dus precies de link die ik hem al eerder had gegeven. Maar hij heeft flink zijn best gedaan!
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 31 mei 2018, 08:57

Stiptheidsactie op z'n Italiaans?
Je bent wel beleefd gebleven tegen deze dorknoper - dat zal best moeite hebben gekost. Mijn complimenten!
Moest onwillekeurig hieraan denken: Postzegel van een kwartje
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor lqpl » do 31 mei 2018, 23:12

Ik mag inmiddels ook aan het kwaliteitsonderzoek van Autoparti meedoen.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Vorige

Keer terug naar My Maserati