QPVI S Q4 van La Moglie

Post hier jouw trots

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor cassiopeia » wo 24 okt 2018, 18:47

Het zeer perfectionistische karakter van Boomy past eigenlijk niet bij de weinig perfectionistische aard van Italiaanse auto's. Dat uit zich in de afwerking: bij mijn QP lopen de aansluitingen van dashboard en zijpanelen zeer ongelijkmatig en ook links en rechts verschillend. Het dashboardkastje valt open als je over een verkeersdrempel rijdt. De bekleding in de kofferruimte is scheef afgesneden. Daar vallen ook altijd de met klittenband sluitende klepjes voor de relaiskastjes spontaan open. Er zijn altijd wel piepjes en rammeltjes. En de oliedrukmeter leidt een geheel eigen leven, inclusief het waarschuwingslampje. Voor behoorlijk wat geld is de sensor daarvan vervangen, maar dat maakte niets uit. Franco raadde aan het zo maar te laten, want het kwam met regelmaat voor. Hij wilde desgewenst wel op zoek gaan, maar dan niet klagen over de rekening van gauw en duizendje.
Zou de auto in een noodloop geraken, dan merk ik dat zelf wel op. Daar heb ik geen zenuwachtig lampje voor nodig. Voorlopig heeft mijn QP vorige maand weer zijn grote onderhoudsbeurt gehad bij Franco. Niets bijzonders, alweer.

Overigens heb ik dat CEL lampje er niet uitgehaald. Dat is bij een van de twee voorgaande eigenaren gedaan. Dat waren geen zelfdoe'ers, dus dat is gebeurd bij Hessing, Munsterhuis of Franco, de drie adressen waar mijn Maserati in zijn achttienjarig bestaan service heeft gehad.

Alleen kan het toch niet anders zijn dan dat -puur klinisch bezien= een Italiaanse auto bij Boomy voortdurend trauma's opwekt,
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4375
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » wo 24 okt 2018, 22:59

lachebekkie
Met die trauma's valt het mee.
Om die te voorkomen, hebben ze ooit een drankje uitgevonden waar nogal wat druiven bij betrokken zijn.
Maken we dankbaar gebruik van.
Bovendien doe je Italiaanse auto's te kort.
Na het oplossen van wat problemen, bleek de 3200 destijds verrassend betrouwbaar en rammelvrij.
Voor de Gransport geldt dat in nog veel sterkere mate, hoewel "vibrazione" wél een terugkerende irritatie vormt.

Over de Giulia hoeven we het wat dit betreft al helemaal niet te hebben; ik verdenk deze auto er van, dat hij de meeste Duitse concurrenten de baas is.
Wie momenteel zijn licht op steekt bij BMW en Audi, weet dat daar nu serieus problemen zijn met o.a. motoren en electronica.
De Alfa heeft tot nu toe NUL defecten laten zien, geen kraakjes of rammeltjes, ongekend.
Tenzij je het weinig inspirerende motorgeluid, als een defect wilt zien.
Ik neig daar wel naar trouwens.....

Btw; ook bij de MB R230 heb ik inmiddels een waslijst aan (standaard) problemen moeten oplossen, voordat de wagen als absoluut "fehlerfrei" genoteerd kon worden.
Italiaanse auto's verkeren op dit punt dus o.a. in het gezelschap van "grundliche deutscher".
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5015
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Marten » do 25 okt 2018, 19:11

Om even in te haken - ik denk ook dat je een storingslampje van een QPIV niet moet vergelijken met een storingslampje in de QP van Igino.
Dat is eenzelfde vergelijk als een ouderwets telraam met een hypermoderne laptop woot

Het een kan met een multimeter en een schema opgelost worden, voor het ander heb je complexe test apparatuur nodig.
Bijna 20 jaar verschil in leeftijd - eeuwen aan technische ontwikkeling.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Danny » do 25 okt 2018, 20:21

Terug on topic: Kunnen we wat fotootjes krijgen van de QP?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2636
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Marten » do 25 okt 2018, 21:31

Of iets van een laatste meeting van het jaar ofzo, zodat we hem (en misschien andere) nog even in het echt kunnen zien?
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor lqpl » do 25 okt 2018, 22:44

Kunnen we doen.

De heenreis naar Padova ging uitstekend. De qp is groot, comfortabel, sterk. Doet niet onder voor de S6, waarvan het interieur minder spectaculair is.

Fotos volgen.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5931
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Boomerang » do 25 okt 2018, 23:00

Yes, foto's!
Lijkt me heerlijk, met zon QP VI naar Italië zeilen.
Gedragen de passagiers zich een beetje?
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 5015
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor lqpl » ma 29 okt 2018, 20:27

Bij de Abbazzia di Praglia. Hier in de buurt aten we heel lekker voor 8 euro pp. Truckers-menu op z'n Italiaans, dus gewoon goed.
Afbeelding

Parkeren in Chiogggia - rolstoelen omrijden!
Afbeelding

Terug naar NL. In Zuid Duitsland nogal slecht weer. Stapvoets rijden op de zomerbandjes. Later kwam het weer helemaal goed! Bij 130 km/u rijdt de auto overigens 1:14...
Afbeelding

O ja, ook nog boodschappen gedaan bij DeSpar. Tja, de neus steekt weer iets uit.
Afbeelding
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5931
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor lqpl » ma 29 okt 2018, 20:48

Off topic. Dit was de winst van de fiera:

Afbeelding

Niets Maserati-gerelateerd. Wel scalino en wat voor de fraarie, en middeltjes voor de goedbedoelende doehetzelver....
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5931
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: QPVI S Q4 van La Moglie

Berichtdoor Danny » ma 29 okt 2018, 21:12

Wat een schitterende auto zeg. Ik wist niet dat ik dit ooit nog eens zou zeggen maar de VI doet de V er alweer iets gedateerd uit zien. Laat staan de IV....
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2636
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten