Café In den Ouden Biturbo

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor SpyderGT » do 14 jun 2018, 20:27

Mooie qp voor een leuke prijs. KM stand is prima, vorig jaar koppeling vervangen.. Weet niet hoe heftig er wordt geboden op veilingen in Frankrijk.
https://www.leboncoin.fr/voitures/14476 ... m/?ca=12_s
SpyderGT
Admin

Berichtdoor cassiopeia » vr 15 jun 2018, 14:14

We beginnen het punt te naderen (of hebben dat al bereikt), dat -bij gelijke kwaliteit- de QPV zakt onder de prijs van de QPIV. Op zich niet zo verwonderlijk, want eerstgenoemde is natuurlijk meer "collectible": 2.400 exemplaren tegenover 25.256.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » vr 15 jun 2018, 18:59

Allebei laten staan is het beste.
Met de IV mag je straks sowieso nergens meer rijden, dus die kan je eerdaags naast je Mercedes Diesel parkeren.

Ze zijn hier in NL flink de weg aan het kwijtraken, mat dank aan veel nieuwe links georiënteerde lokale beleidsmakers.
En wie de verschillende EV-gerelateerde topics op o.a. Autoweek een beetje volgt, weet dat het hard gaat.
Ook met de publieke opinie jegens dikke auto's met verbrandingsmotor.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor lqpl » vr 15 jun 2018, 22:25

Komende week wordt de qpVI geleverd. Lekker mee rijden, hartelijk zwaaiend naar het publiek met opinie. Over een paar jaar kijken we wel weer verder.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 16 jun 2018, 20:03

Zo is dat.
Maar er is een groep geradicaliseerde EVangilisten die ons bloed wel kan drinken.
Dat is ook het probleem in NL.
Een paar artiesten vliegen uit de bocht met een aansprekend verhaal over milieu en zo en hoppa, bij een paar anderen is een nieuwe sharia al weer geboren.
Het barst inmiddels van de drones in NL, maar niemand kijkt met een helicoptervieuw naar de wereld om zich heen.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 17 jun 2018, 00:05

Boomerang schreef:Allebei laten staan is het beste.
Met de IV mag je straks sowieso nergens meer rijden, dus die kan je eerdaags naast je Mercedes Diesel parkeren.
Ze zijn hier in NL flink de weg aan het kwijtraken, mat dank aan veel nieuwe links georiënteerde lokale beleidsmakers.

Flauwekul. Mijn 300SD nadert met rasse schreden zijn 40e verjaardag en mag dan weer overal rijden. Zelfs in Rotterdam, waar de milieuzone overigens werd ingevoerd door de meest rechtse coalitie die we hier sedert WO II hadden: Leefbaar met D66. Geen "linkse" partij aan te pas gekomen. In Duitsland is de 300SD "gleichberechticht" voor het Duitse H-kenteken en mag daarmee ook overal komen, daar al toen hij 30 jaar was. De QPIV heeft een "grüne Plakete" en is daarmee als benzine-auto helemaal buiten de gevarenzōne.
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 17 jun 2018, 12:51

Je leest de kranten toch wel Cass?
Je ziet toch wat er in andere grote steden gebeurt en onder invloed van welke politieke stromingen dat plaats vind?
Ik hoop voor jou dat je straks nog even kunt genieten van die 40 jaar regeling voor vooral diesels.
Zelfs voor oudere benzineautos ziet het er nl niet goed uit. (Arnhem)
Maar ik hoop dat jij gelijk krijgt en dat we gewoon overal kunnen blijven rijden.
Jou reactie komt op mij nogal naïef over eerlijk gezegd.
Of als hopen tegen beter weten in.
De landelijke politiek buigt zich momenteel juist over dit soort zaken en velen houden hun hart vast....
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 17 jun 2018, 13:36

Ik maak me er totaal geen zorgen over. Het beleid dat jij schetst is gericht tegen het dagelijks gebruik van diesels en benzine van zeg 15 tot 30 jaar oud. Er is in alle landen een speciale plek voor auto's behorend tot het historisch erfgoed. In NL begint dat bij een leeftijd van 40 jaar, in andere landen w.o. Duitsland. In NL hebben we als belangenbehartiger de FEHAC die veel goed werk doet. In D hebben de meeste merken grote Classic afdelingen, die enorme financiële belangen hebben in de klassiekerwereld. Die laten ze zich echt niet afnemen door wat activistische gemeenteraadsleden. Het is daar nog nooit gelukt om een algemeen geldende maximumsnelheid van de grond te krijgen, eveneens het werk van de machtige autolobby. In NL gaan steeds meer stemmen op om de wirwar aan gemeentelijke milieuregelingen te kanaliseren in een landelijke regeling die zeker rekening zal houden met de tienduizenden klassiekers. Heb je een dieselgolf van 15 jaar oud, ja dan kan het lastig worden. En misschien mag ik met mijn 300SD niet meer in het stadscentrum rijden. Maar dat deed ik toch al nooit want de auto staat allang niet meer bij mij. In het meest zwarte scenario schors ik hem en stal hem buiten NL. Daar geldt een schorsing nl. niet. Dan ga ik er fijn mee buiten NL op vakantie. Heel wat bekenden doen dat al jaren zo!
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 17 jun 2018, 19:28

https://www.ad.nl/den-haag/de-puch-is-c ... ~a7543ed2/

Het slaat wel wat door hier en daar en ik denk dat die paar brommertjes in Den Haag niet echt het verschil maken.
Maar beter de zaak gewoon centraal regelen en het echte klassieker gebruik ontzien.

Doen ze dan met het milieu vignet in Frankrijk toch weer beter, in NL lullen ze alleen maar en gaat iedereen vervolgens zijn eigen gang... hamersmiley
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor Jac » ma 18 jun 2018, 20:06

Ik word er ook zo moe van, dat gezeur...
Hoe het gaat aflopen, dat weten we eigenlijk wel... een troosteloze bedoening.
Die prachtige klassieke Ducati, ja inderdaad die waar iedereen zijn duim naar op steekt als ik door ons mooie land tour, die Ducati staat inmiddels in mijn huiskamer. Kan ik lekker zelf naar kijken. Dat is niet meer voor de rest van de wereld.... sady
En die fraaie Maserati, ja inderdaad die exoot waar men met bewondering naar keek, die staat keurig in mijn prachtige stalling: alleen voor mij, alleen ik kan daar nog van genieten. De rest van de wereld mag daar tenslotte niet meer aan denken. Het gebruik daarvan zal inmiddels wel strafbaar zijn. huh???????

Maar zoals ik dan altijd zeg; Folkert van der G. hoeft zich niet meer te melden, die krijgt toch wel zijn zakgeld alle maanden. Tja, waar maken wij ons nog druk om? hamersmiley hamersmiley hamersmiley

Ach weet je wat, ik heb een idee. Ik ga gewoon even schandalig gebruik maken van die Italiaanse V8, het milieu zal ik niet sparen, jaag dat vloeibare goud er schaamteloos doorheen. Sterker nog; ik vul die tank nog eens. En de maximum snelheid hebben we lak aan? Ach, ik laat tenslotte Folkert gewoon rijden...... tongue
Jac
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café